Skip to main content

Education

 

Võtmesõnad:

Maal ja tekstikunst, loovus kui teraapia ja eluviis, suhestumine ajaloolise minevikuga ja julmuste tagajärjed

 

Näitus räägib inimese hingest, tema kõrgeimast eesmärgist armastada ja olla armastatud ja sellest, mis juhtub inimesega, kui ta kaotab ühenduse moraaliga. Vaatleme inimkogemuse vastuolulisi tahke läbi ajaloo: headus ja kurjus, kasuahnus ja vastutus, armastus ja julmus, ilu ja õudus Raul Meele interpretatsioonis Saalomoni lauludest ja А. Solženitsõni “GULAGi arhipelaag” tekstidest ning Auschwitz-Birkenau surmalaagri lähedal üles kasvanud Poola kunstniku Krzysztof Piętka holokaustist tõukuvates maalides.

 

 

 

Programme pakume eri vanuse astmele:
Põhikooli I astmele (iga klassiga alusta esimesest):

“PUNKT, JOON JA PIND”

“OSADEST TERVIK”

“VÄRV JA VALGUS”

Iga programm koosneb kolmest osast: interaktiivne virtuaalne eeltund 45 min, näitusetund 60 min ning näituse loomine koolis. 

 

Põhikooli II ja III astmele

SÜVЕNEMISE KUNST

Süvenemise kunst viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.

Kestvus: 60 min

PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile

 

Gümnaasiumile

“MODERNISM” 

See programm on mõeldud toetuseks kunstiõpetajatele (katab poole gümnaasiumi esimesese kunstikursuse õppekava mahust) ja inspiratsiooniks õpilastele. Viimati sõnasid õpilased tagasisideks, et said tänu tundidele parema aimduse sellest, millised on 20. sajandi kunstivoolud, miks nad just sellised olid ja milline on kaasaegne kunst võrreldes modernismiga. Ja oli põnev!

“Modernism” koosneb kahest aktiivselt kaasavast virtuaalsest eeltunnist, näitusetunnist ja järelülesandest koolis. 

Esimese eeltunni kestus: 45-75 min vastavalt võimalusele; teine eeltund 45 min; näitusetund 60-90 min vastavalt soovile ja võimalusele. 

Haridusprogramm “Ülemlaul” 09.03-19.05.2024

 

Võtmesõnad:

Maal ja tekstikunst, loovus kui teraapia ja eluviis, suhestumine ajaloolise minevikuga ja julmuste tagajärjed

 

Näitus räägib inimese hingest, tema kõrgeimast eesmärgist armastada ja olla armastatud ja sellest, mis juhtub inimesega, kui ta kaotab ühenduse moraaliga. Vaatleme inimkogemuse vastuolulisi tahke läbi ajaloo: headus ja kurjus, kasuahnus ja vastutus, armastus ja julmus, ilu ja õudus Raul Meele interpretatsioonis Saalomoni lauludest ja А. Solženitsõni “GULAGi arhipelaag” tekstidest ning Auschwitz-Birkenau surmalaagri lähedal üles kasvanud Poola kunstniku Krzysztof Piętka holokaustist tõukuvates maalides.

 

 

 

Programme pakume eri vanuse astmele:
Põhikooli I astmele (iga klassiga alusta esimesest):

“PUNKT, JOON JA PIND”

“OSADEST TERVIK”

“VÄRV JA VALGUS”

Iga programm koosneb kolmest osast: interaktiivne virtuaalne eeltund 45 min, näitusetund 60 min ning näituse loomine koolis. 

 

Põhikooli II ja III astmele

SÜVЕNEMISE KUNST

Süvenemise kunst viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.

Kestvus: 60 min

PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile

 

Gümnaasiumile

“MODERNISM” 

See programm on mõeldud toetuseks kunstiõpetajatele (katab poole gümnaasiumi esimesese kunstikursuse õppekava mahust) ja inspiratsiooniks õpilastele. Viimati sõnasid õpilased tagasisideks, et said tänu tundidele parema aimduse sellest, millised on 20. sajandi kunstivoolud, miks nad just sellised olid ja milline on kaasaegne kunst võrreldes modernismiga. Ja oli põnev!

“Modernism” koosneb kahest aktiivselt kaasavast virtuaalsest eeltunnist, näitusetunnist ja järelülesandest koolis. 

Esimese eeltunni kestus: 45-75 min vastavalt võimalusele; teine eeltund 45 min; näitusetund 60-90 min vastavalt soovile ja võimalusele. 

Virtuaalne haridusprogramm Flo Kasearu näitusel “Elust välja lõigatud”

Kunsti supervõime on meid sügavalt kõnetada ja avada uksi olulistesse teemadesse. Nii saame rääkida asjadest, millest muidu ehk vaikiksime. Üheskoos kunsti avastamine avardab silmaringi ja toetab sotsiaalsete oskuste, eriti empaatia arengut. Just seepärast oleme taas välja toonud haridusprogrammi Flo Kasearu virtuaalnäitusel “Elust välja lõigatud.” Võrratult sügav ja seejuures mänguliselt lahenduskeskne näitus väärib jagamist ja selle teema – lähisuhted ja vägivald – on jätkuvalt aktuaalsed. Selleks, et programm jõuaks kõigini, keda see võiks toetada, pakume seda TASUTA ja videosilla vahendusel.

 

Flo Kasearu looming on sügav, väljakutsuv ja samal ajal mänguline. Oma kunstis kasutab ta erinevaid väljendusvahendeid – illustratsioonidest videoteosteni ning ruumi vallutavatest toataime installatsioonidest sümboolsete tool-objektideni.
Haridusprogrammides rändame läbi näituse peatükkide, astudes iga sammuga lähemale kontseptuaalsele kunstile ja selles peituvatele lugudele. Suuruste suhted teoste erinevate osade vahel viivad meid uurima proportsioone inimsuhetes, tuues arutlustes nähtavale lähisuhte vägivalla teema. Loome isiklikke seoseid ja leiame viise, kuidas ennast ja teisi toetada.

 

Programmi nimi: “Suurused ja suhted”

Vanus: Alates 4. klassist

Võtmesõnad: kaasaegne kunst, empaatia, peresuhted, proportsioonid

Kestus: 60-90 min, vajadusel 45 min

 

Virtuaalne haridusprogramm koosneb kolmest osast: kaasav ja arutlev ringkäik näituse virtuaalplatvormil virtuaal.kunstihoone.ee Kunstihoone haridustöötajaga, praktiline loovülesanne ja refleksioon.

Sobib hästi kunsti ja klassijuhataja tundi, lisaks haakub hästi ka inimeseõpetuse, matemaatika ja ühiskonnaõpetusega.

Registreerumine ja täiendav info publik@kunstihoone.ee

Väga rahuliku vaatamise ringkäik

Väga rahuliku vaatamise ringkäigul uurime teoseid lõõgastunud atmosfääris ja rahulikus tempos. Alustame iseenesesse maandumisest, mis võimaldab meil teoseid sügavamalt tajuda ning ka eneses toimuvat märgata. Läbi näituse liikudes avastame teoste taustalugusid ning lubame esile kerkida südamlikel aruteludel.

 

Eksklusiivne võimalus
Võimalusel valime külastuseks aja, mil näitus on teistele külastajatele suletud. Nii loome turvalise ruumi ehedaks kogemiseks ja saame nautida näitust eksklusiivses rahus.

 

Ringkäigu viib läbi Minni Hein

Saadaval eesti ja inglise keeles!

 

Osalemiseks on kaks võimalust:

 

  1. Telli ringkäik oma seltskonnale (8€/inimene, minimaalne tasu 80€ / kooligruppidele tasuta)
  2. Osale iga näituse jooksul vähemalt korra toimuval “Väga rahuliku vaatamise ringkäigul”
    Lisainfo leiad meie Facebookist ja Instagrammist.

 

 

Põhikool I aste

Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind” uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.

 

Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.

 

Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.

Tallinna Kunstihoone haridusprogrammid valmivad koostöös Sally Stuudio kunstikooliga.

 

Palume registreeruda aadressil publik@kunstihoone.ee.

Süvenemise kunst

Teema: aeglane vaatamine, kunstiteoste analüüsimine, näituse kogemine

Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Süvenemise kunst viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada. 

 

 

“Vaatamise kooli” ülesehitus

PK I aste

Moodulite teemad: “Punkt, joon ja pind”, “Osadest tervik”, “Värv ja valgus”

 

Iga moodul koosneb kolmest tunnist:

 

  • Virtuaalne eeltund

Igale näitusekülastusele eelneb teemat avav veebitund (eeltund), mille viivad läbi Kunstihoone haridustöötajad. Kunstihoone rikkalikust arhiivist pärit teoseid sisaldav interaktiivne eeltund aitab konkreetse teema lainele häälestuda nii, et Kunstihoones saab avastusrõõmule lisaks ka äratundmist nautida.

 

  • Haridusprogramm näitusel

Näitusekülastusel uurime teoseid lähtudes käesoleva mooduli teemast. Aktiveeritud eelteadmised toetavad näituse sisukat kogemist ja uute teemasiseste seoste loomist.

 

  • Loovtöö koolis

*valikuline

Saadud inspiratsioonile aitab vormi anda järgmises koolitunnis valmiv loovtöö (järeltund). Õppimist toetab teatavasti meenutamine. Selleks ja praktilise ülesande juhendamiseks varustame Sind, armas õpetaja, järeltunni juhistega. Need on just nii defineeritud, et anda suund klassiga koos tegutsemiseks ja just nii vabad, et lubada loovusel voolata.

 

 

PK II-III aste

Pakume sõltuvalt näitusest kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist. Kestus 60-90 min sõltuvalt grupi soovist.

 

Alates septembrist 2024 on tulemas “Vaatamise kooli” struktuuriga tundide seeria 4.-9. klassile, mille iga moodul koosneb samuti eeltunnist, näitusetunnist ja hüpiknäituse loomisest koolis! Selles süveneme loo jutustamise ja konteksti põnevasse maailma, põimides kunsti ja kirjandust.

 

Gümnaasium

Gümnaasiumiprogramm “Modernism” koosneb kolmest osast:

  • Virtuaalsed eeltunnid (kaks kohtumist á 45 min)
  • Haridusprogramm näitusel (60-90 min)
  • Hüpiknäitus koolis

 

“Vaatamise kooli” haridusprogrammid sünnivad koostöös Sally stuudioga. Tallinna Kunstihoone kaasaegse kunsti näitused on tihedas dialoogis ümbritseva eluga, hõlmavad õppekava kõiki läbivaid teemasid ning toetavad üldpädevuste omandamist loomulikult ja mänguliselt.

Kunst ja kõlapind

Vanusele alates 13

Teema: kontseptuaalne kunst, proportsioonid ja inimsuhted

Erialane sõnavara: proportsioon, installatsioon, ühiskondlik kunst, sümbol, illustratsioon, kunstiobjekt, kontseptuaalne kunst

Kestus 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Flo Kasearu, kasutades erinevaid väljendusvahendeid, käsitleb kunsti mänguliselt, väljakutsuvalt ja kontseptuaalselt. Kohtame saalis nii inimesi ärritanud üllatavate pisiasjade illustratsioone, sügavaid videoteoseid kui ka sümboolsete tool-objektide ja toataimede installatsioone. Kõik need väljendavad näituse tervikidee üht tahku: peatükkidena rullub lahti lähisuhtevägivald ja selle võimalikud lahendused.

 

Vaatame, milliseid kontseptuaalse kunsti võtteid Kasearu kasutab. Uurime, kuidas proportsioonide ehk suurussuhete abil rääkida olulisi lugusid lähisuhetevägivallast ja sellest välja tulemise teekonnast. Saame teada, mis on taimedel ühist inimestega ja mis juhtub, kui mõni väike asi näib väga suur või vastupidi. Uurime ka, kuidas üksteist rohkem märgata ja toetada. Praktilise loovülesandena jutustame lugusid oma elust, kasutades teadlikult proportsioone ja anname neile vormi.

 

 


 

Antud haridusprogramm on saadaval ka näituse virtuaalplatvormil Zoomi vahendusel. Vaja on vaid head internetiühendust ja valmisolekut sukelduda kaasaegse kunsti põnevasse maailma! Meie haridustöötajad juhendavad tundi ja näituse põhjaliku veebiversiooni vahendusel oleksite justkui Kunstihoones kohal! Praktilise loovülesande kohandame teie võimalusi arvestades. Vaata lähemalt virtuaal.kunstihoone.ee. Virtuaalse haridusprogrammi tasu on 30 eurot.

 

 

Suurused ja suhted

Vanusele 5–12

Teema: proportsioon ja inimsuhted

Erialane sõnavara: proportsioon, installatsioon, ühiskondlik kunst, sümbol, illustratsioon, kunstiobjekt

Kestus 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Flo Kasearu looming on sügav ja samal ajal mänguline. Kunstnik kasutab erinevaid väljendusvahendeid joonistustest videoteoste ja ruumiinstallatsioonideni. Näiteks võime näha inimesi ärritanud üllatavate pisiasjade illustratsioone, ekraanil lahti rulluvat vanemate vaikset võimuvõitlust ja ruumi vallutanud kuivanud toataimi.

 

Noorematele õpilastele suunatud kunstitunnis „Suurused ja suhted“ uurime, kuidas proportsioonide ehk suurussuhete abil rääkida olulisi lugusid. Näiteks saame aimu muutuvatest reeglitest inimeste vahel, kui uurime ebaproportsionaalseid jooni mänguväljakutel. Saame teada, mis on saali jõudnud kümnetel taimedel ühist inimestega ja mis juhtub, kui kellelegi näib mõni väike asi väga suur või vastupidi. Äratame kunsti ellu oma liikumise ja ruumis paiknemisega. Nukrad ja mõtlemapanevad lood viivad meid küsima, kuidas üksteist rohkem märgata ja toetada. Praktilise loovülesandena jutustame lugusid oma elust, kasutades teadlikult proportsioone ja anname sellele vormi.

 


 

Antud haridusprogramm on saadaval ka näituse virtuaalplatvormil Zoomi vahendusel. Vaja on vaid head internetiühendust ja valmisolekut sukelduda kaasaegse kunsti põnevasse maailma! Meie haridustöötajad juhendavad tundi ja näituse põhjaliku veebiversiooni vahendusel oleksite justkui Kunstihoones kohal! Praktilise loovülesande kohandame teie võimalusi arvestades. Vaata lähemalt virtuaal.kunstihoone.ee. Virtuaalse haridusprogrammi tasu on 30 eurot.

 

Haprus ja vaprus

Haridusprogramm näitusele “Olge te hoitud ja armastatud”
Kuraator Tamara Luuk
Vanus: kohandame vastavalt vanusegrupile

 

Fookus: kunst sõnaülese tunnete väljendusvahendina
Kunstisõnavara: kontrast, metafoor, monokroomne, tonaalsus, fotograafia, installatsioon, arhitektuur, natüürmort, performance, art brut
Kestus: 60-90 minutit sõltuvalt grupi soovist
Osalemine näitusepiletiga
Palume eelnevalt registreeruda publik@kunstihoone.ee.

 

Seekord keskendume haridusprogrammis sõnulseletamatule ja uurime läbi kunsti nii enda kui kunstnike tundeid. Lubame näitusekogemusel voolata läbi keha ja meele. Mängime, avastame, arutleme. Arendame kirjeldavat sõnavara, pidades samas meeles, et pildikeel võib olla vahel sõna- ja ajaülene ning üks pilt võib öelda palju rohkem kui 1000 sõna. Praktilises loovosas kasutame teadlikult kontrasti kui kunstilist võtet ja loome kollaažitehnikas oma emotsioonide kaardi.

Kas kunsti saab? 7. osa: Kihid

 

Videos uurime koloriidimeistri Olev Subbi teoseid ja tema loominguga dialoogi astunud kaasaegsete kunstnike loomingut. Subbi maalidel on rikkalikult värvi- ja tähenduskihte, mis teevad teoste vaatamise põnevaks.