Skip to main content

“Vaatamise kooli” ülesehitus

PK I aste

Moodulite teemad: “Punkt, joon ja pind”, “Osadest tervik”, “Värv ja valgus”

 

Iga moodul koosneb kolmest tunnist:

 

  • Virtuaalne eeltund

Igale näitusekülastusele eelneb teemat avav veebitund (eeltund), mille viivad läbi Kunstihoone haridustöötajad. Kunstihoone rikkalikust arhiivist pärit teoseid sisaldav interaktiivne eeltund aitab konkreetse teema lainele häälestuda nii, et Kunstihoones saab avastusrõõmule lisaks ka äratundmist nautida.

 

  • Haridusprogramm näitusel

Näitusekülastusel uurime teoseid lähtudes käesoleva mooduli teemast. Aktiveeritud eelteadmised toetavad näituse sisukat kogemist ja uute teemasiseste seoste loomist.

 

  • Loovtöö koolis

*valikuline

Saadud inspiratsioonile aitab vormi anda järgmises koolitunnis valmiv loovtöö (järeltund). Õppimist toetab teatavasti meenutamine. Selleks ja praktilise ülesande juhendamiseks varustame Sind, armas õpetaja, järeltunni juhistega. Need on just nii defineeritud, et anda suund klassiga koos tegutsemiseks ja just nii vabad, et lubada loovusel voolata.

 

 

PK II-III aste*

*programm sobib ka gümnaasiumi õpilastele

 

Pakume sõltuvalt näitusest kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist. Kestus 60-90 min sõltuvalt grupi soovist.

 

“Süvenemise kunst”

Teema: aeglane vaatamine, kunstiteoste analüüsimine, näituse kogemine

Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Süvenemise kunst viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada. 

 

“Tõlgenduspidu”

Teema: kunstiteoste kogemise ja tõlgendamise viisid

Erialane sõnavara: graafika, maal, foto, video, skulptuur, installatsioon ja erinevad näitusel esindatud kunstitehnikad

Kestus 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Kunstihoone näitused toovad meieni võrratu ideede ja tehnikate külluse. See võimaldab meil läbi proovida erinevaid teoste tõlgendamise viise tõsiteaduslikest mängulisteni. Aukohal on visuaalse mõtlemise strateegiad (VTS) ehk teose juhendatud tähelepanelik uurimine. Vanemad õpilased saavad oma kunsti uurimise varasalve erilise süvenemist soodustava meetodi. Üheskoos arutledes tekib uudishimulik side kaasaegse kunstiga. Nii tekib julgus ka hiljem iseseisvalt galeriisse sisse astuda!

 

 

 

Gümnaasium

See programm on mõeldud toetuseks kunstiõpetajatele (katab poole gümnaasiumi esimesese kunstikursuse õppekava mahust) ja inspiratsiooniks õpilastele. Viimati sõnasid õpilased tagasisideks, et said tänu tundidele parema aimduse sellest, millised on 20. sajandi kunstivoolud, miks nad just sellised olid ja milline on kaasaegne kunst võrreldes modernismiga. Ja oli põnev!

 

Gümnaasiumiprogramm “Modernism” kahest aktiivselt kaasavast virtuaalsest eeltunnist, näitusetunnist ja järelülesandest koolis:

  • Virtuaalsed eeltunnid (kaks kohtumist á 45 min)
  • Haridusprogramm näitusel (60-90 min)
  • Hüpiknäitus koolis

 

“Vaatamise kooli” haridusprogrammid sünnivad koostöös Sally stuudioga. Tallinna Kunstihoone kaasaegse kunsti näitused on tihedas dialoogis ümbritseva eluga, hõlmavad õppekava kõiki läbivaid teemasid ning toetavad üldpädevuste omandamist loomulikult ja mänguliselt.