Koolidele
“Vaatamise kool” haridusprogrammid näitusel “Võlukunst on mõnikord väga lähedal eimillelegi” 09.12-25.02.2024
Võtmesõnad: Raskuste ületamine, oma tee määramine, julgus ja haprus, usk ja otsustusvõime, toetus, märgid ja metafoorid kaasaegses kunstis, tunnete väljendamine kunsti abil, näitus kui raamat
Elus oma teed rajades võime kohata pealtnäha tähtsusetuid, kuid maagilisi kokkusattumusi ja märke: erinevaid inimesi, loomi ja kujutisi. Vahel näeme ka, kuidas loodusnähtused peegeldavad sisetunnet.
Teekonnal, millelt kunstnik Hanna Samoson leiab jõudu, enesekindlust ja sõbra, tuli tal paljustki lahti lasta ja jätta selja taha oma eelmine elu. Näitusel saame videote, skuptuuride ja installatsioonide vahendusel kunstnikuga koos rännata, et leida eneseski tee läbi raskuste tähtede ja uue kodu juurde.
Üksteisele järgnevate peatükkidena üles ehitatud näitus on hea võimalus avastada kunsti kui tunnete väljendamise ja lugude jutustamise viisi ning võrrelda seda kirjandusega.
Loe lähemalt SIIT!
“Vaatamise kool” on järjestikuste haridusprogrammide sari, mille iga osa on riikliku õppekavaga kooskõlas olev terviklik õpiühik. Teoste uurimine ja arutlused aitavad luua ainetevahelisi seoseid ja terviklikku maailmapilti.
Loe lähemalt SIIT!
Haridusprogrammid on üldhariduskoolidele TASUTA!
>Programmides osalenute tagasiside.
>>Lisavõimalusena pakume tasuta interaktiivset haridusprogrammi virtuaalnäitusel, mis sobib hästi kaasaegse kunstiga sõbrunemiseks ning empaatia ja suhtlusoskuste toetamiseks.
Põhikooli I astmele
Põhikooli I astme programm koosneb kolmest järjestikkusest õpiühikust ning hõlmab kunsti õppesisu peamised punktid visuaalse kompositsiooni alustest erinevate tehnikate ja materjalidega tutvumiseni.
- Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind“ uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.
- Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.
- Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.
Põhikooli II–III astmele
Sõltuvalt näitusest pakume kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist.
“Süvenemise kunst”
Fookus: kunstiteoste kogemise ja tõlgendamise viisid
Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist
See 4.-9. klassile mõeldud programm. “Süvenemise kunst” viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.
PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile
Gümnaasium
Alates novembrist on “Vaatamise kooli” oodatud ka gümnaasiumi õppekava omandavad noored!
Kahest osast koosnev programm on kooskõlas riikliku õppekavaga ja katab kunsti arenguloo modernismist tänapäevani.
Gümnaasiumiprogrammi mõlemad osad koosnevad kolmest osast:
- Virtuaalsed eeltunnid (kaks kohtumist á 45 min)
- Haridusprogramm näitusel (60-90 min)
- Hüpiknäitus koolis
Alustame ajaloolise konteksti loomisest eeltundides, seejärel uurime Kunstihoones näitust ja laiendame omandatud teadmisi ning viimaks valmib hüpiknäitus koolis.