Haridusprogramm “Võlukunst on mõnikord väga lähedal eimillelegi” 09.12-25.02.2024
Võtmesõnad:
Raskuste ületamine, oma tee määramine, julgus ja haprus, usk ja otsustusvõime, toetus, märgid ja metafoorid kaasaegses kunstis, tunnete väljendamine kunsti abil, näitus kui raamat
Elus oma teed rajades võime kohata pealtnäha tähtsusetuid, kuid maagilisi kokkusattumusi ja märke: erinevaid inimesi, loomi ja kujutisi. Vahel näeme ka, kuidas loodusnähtused peegeldavad sisetunnet.
Teekonnal, millelt kunstnik Hanna Samoson leiab jõudu, enesekindlust ja sõbra, tuli tal paljustki lahti lasta ja jätta selja taha oma eelmine elu. Näitusel saame videote, skuptuuride ja installatsioonide vahendusel kunstnikuga koos rännata, et leida eneseski tee läbi raskuste tähtede ja uue kodu juurde.
Üksteisele järgnevate peatükkidena üles ehitatud näitus on hea võimalus avastada kunsti kui tunnete väljendamise ja lugude jutustamise viisi ning võrrelda seda kirjandusega.
Programme pakume eri vanuse astmele:
Põhikooli I astmele (iga klassiga alusta esimesest):
“PUNKT, JOON JA PIND”
“OSADEST TERVIK”
“VÄRV JA VALGUS”
Iga programm koosneb kolmest osast: interaktiivne virtuaalne eeltund 45 min, näitusetund 60 min ning näituse loomine koolis.
Põhikooli II ja III astmele
SÜVЕNEMISE KUNST
„Süvenemise kunst“ viib meid teadlikule avastusretkele. Kuidas uurida kunsti nii, et see meile kõige põnevamalt avaneks? Katsetame, mis muutub, kui püüame saada kiiret ülevaadet või kui võtame aega kogu tähelepanuga sukeldumiseks. Kiirendame, et aeglustada, peatume, et näha, arutleme, et mõista ja liigume, et tajuda. Teadvustame, miks ja kuidas erinevad kunsti kogemise viisid meie jaoks toimivad, et saaksime omandatud oskusi ka hiljem rakendada.
Kestvus: 60 min
PS: Soovi korral saadaval ka gümnaasiumile
Gümnaasiumile
“MODERNISM”
See programm on mõeldud toetuseks kunstiõpetajatele (katab poole gümnaasiumi esimesese kunstikursuse õppekava mahust) ja inspiratsiooniks õpilastele. Viimati sõnasid õpilased tagasisideks, et said tänu tundidele parema aimduse sellest, millised on 20. sajandi kunstivoolud, miks nad just sellised olid ja milline on kaasaegne kunst võrreldes modernismiga. Ja oli põnev!
“Modernism” koosneb kahest aktiivselt kaasavast virtuaalsest eeltunnist, näitusetunnist ja järelülesandest koolis.
Esimese eeltunni kestus: 45-75 min vastavalt võimalusele; teine eeltund 45 min; näitusetund 60-90 min vastavalt soovile ja võimalusele.