Skip to main content
Tallinna Kunstihoone

Education

Kõigile huvilistele alates 5ndast eluaastast

 

Fookus: eneseväljendus ja ümbritsevaga suhestumine,  kunstitehnikad

Sõnavara: kompositsioon, maal, graafika, video, installatsioon, skulptuur

 

Kevadnäitusel kompame kunstiteoseid läbi aistingute ning kunstniku materjali- ja vormivalikute. Vaatame, kas ja kuidas on kunstniku valitud tehnika tema idee teenistuses. Süveneme materjali ja keskendume kompositsioonile. Otsime vastust küsimusele, miks kunstnik kasutab just seda tehnikat eneseväljendamiseks ning kuidas see seostub tema ideega?

Haridusprogramm KOMPA – KOMPA

Kõigile huvilistele alates 5ndast eluaastast

 

Fookus: eneseväljendus ja ümbritsevaga suhestumine,  kunstitehnikad

Sõnavara: kompositsioon, maal, graafika, video, installatsioon, skulptuur

 

Kevadnäitusel kompame kunstiteoseid läbi aistingute ning kunstniku materjali- ja vormivalikute. Vaatame, kas ja kuidas on kunstniku valitud tehnika tema idee teenistuses. Süveneme materjali ja keskendume kompositsioonile. Otsime vastust küsimusele, miks kunstnik kasutab just seda tehnikat eneseväljendamiseks ning kuidas see seostub tema ideega?

Ringkäik (laupäeviti kell 14:00 (v.a 23.02 ja 30.03.2019) ja kolmapäeviti kell 17:30)

Eelregistreerimiseta, noortele ja täiskasvanutele

 

Kolmapäevase ja laupäevase ringkäigu jooksul avastame teoste tähenduskihtide rikkalikku maailma, osalejatel on soovi korral võimalik ka ise panustada tõlgenduste paljususse. Arutelu käigus loome mitmekesise tähendusvälja ja süveneme põhjalikumalt eri kunstnike autoripositsioonidesse.

Sally sabas (30.03.2019 kell 14.00)

Eelregistreerumiseta,  4-8-aastastele

 

Suur, karvane ja sõbralik Sally-koer võtab oma pika saba otsa näituse kõige väiksemad külastajad (ca 4-8-aastased), et teha koos üks mänguline ringkäik ning tutvustada koos lastega nende vanematele näitust. Programm nagu hea perefilm, mis pakub vaatamisrõõmu ja avastamist suurtele ja väikestele kunstisõpradele.

Kunstniku töö

Vanusegrupp: 5-9

Fookus: kaasaegse kunstniku mitmekesine töö, uurimine, fotokunst

Kunstisõnavara: fotokunst, videokunst

Kes on kunstnik ja kuidas ta töötab? Tihtipeale kujutame ette kunstnikku bareti ja pintsliga lõuendi ees seismas ning pilti maalimas. Vahel see nii ongi, kuid mitte alati! Kunst on palju suurem kui hea maal, isegi suurem kui elu! Liina Siibi näitusel avastame, et kunstnik võib olla ka ajaloolane, teadlane, fotograaf, detektiiv, kirjanik. Uurime, kuidas kunstnik liigub teost luues erinevate rollide vahel. Süveneme lugudesse, küsime küsimusi, lubame piltidel rääkida, kasutame fantaasiat ja lavastame oma loo. Haridusprogrammis valmib õpilastel grupitööna teostest inspireeritud video, mida kohtumise lõpus üheskoos suurelt ekraanilt nautida saame.

Kohtumine

Vanusegrupp: 9-12
Fookus: fotokunst, inimesed läbi aegade ja kohtade
Kunstisõnavara: videokunst, fotokunst

Maailmas on täna ligi 7.7 miljardit inimest, kuid sellele vaatamata tunneme end teinekord üksikuna. Vaatame taskuekraane ja loome pindmisi suhteid inimestega, kellega me ilmselt kunagi ei kohtu. Kunstihoone näitusel on seekord võimalus kohtuda erinevatest aegadest ja kohtadest pärit inimeste ja nende lugudega. Lugudega, mis esmapilgul võivad jääda varju ja tähelepanu alt välja, kuid tulla meid vaikselt ja salamisi kummitama. Meie retk viib meid Helsingisse ja Võrru, tänapäeva ja 18. sajandisse. Süveneme detailidesse ja uurime, mis on neil inimestel ühist? Millest nad unistavad? Kas meie unistustes on midagi sarnast? Saame teada, kuidas pilti lugeda ja kuidas sinna sõnumeid peita. Põhjalikumalt uurime foto- ja videokunsti abil sõnumi edastamise nippe. Praktilise ülesandena valime näituselt ühe inimese ning joonistame talle vihjavaid salasõnumeid täis toa.

Paradiisi poliitika

Vanusegrupp: põhikooli vanem aste ja gümnaasium

Fookus: lugude konstrueerimine, üksikisiku ja ühiskonna seosed

Kunstisõnavara: narratiiv, konstrueerimine, modernism, postmodernism, feministlik positsioon

Ei ole poliitikat ilma lubadusteta. Lootus, et homme on parem, paneb meid uskuma taro-kaarte ja poliitikuid, uurima mütoloogilisi lugusid ja geenides peituvat informatsiooni, otsima paremat palka ja paika. Mis on aga paradiisi ihaluse hind? Kes võtab vastutuse ja kes loovutab näilise heaolu eest vabaduse? Milliseid lugusid me jutustame avalikult ja millised jäävad pealispinna alla ühiskondlikku alateadvusesse kummitama? Kas me märkame väikeseid narratiive, pea nähtamatute varjunaiste lugusid, millele toetub ühiskond? Näitus muudab need lood nähtavaks ning viib meid Helsingisse ja Võrru, tänapäeva ja 18. sajandisse. Mis on aegade lõikes muutunud, mis jäänud samaks? Võtame vastu kunstniku kutse vaadata kriitilise pilguga erinevaid võimu taustmehhanisme. Miks? Sest need mõjutavad märkamatult meie elu. Olles uurinud, kuidas konstrueeritakse unistust helgest homsest, valmistame oma valimisplakati.

Meditatiivne rännak (06.12.2018 ja 24.01.2019 kell 18:30)

Mis siis, kui võtaksime aega, et tõeliselt süveneda? Tulla Kunstihoone näitusele siis, kui maja on vaikne ja näitus publikule suletud? Meditatiivne rännak kunsti keskel võimaldab avastada uusi tahke nii endas kui teostes.

Üks lugu

Vanusegrupp 13+

Fookus: loo jutustamine kunsti ja kirjanduse vahenditega, subjektiivsus

Oskussõnavara: narratiiv, fiktiivne, subjektiivne, animatsioon, installatsioon, videokunst

Üldpädevused: sotsiaalne- ja kodanikupädevus, kultuuri- ja väärtuspädevus, enesemääratluspädevus

Kestus: 60 või 90 minutit

 

Näitus “Kuu aega Kanadas” põimib kunsti, kirjandust ja ajalugu. Marko Mäetamme vanaisa põgenes 1944. aastal üle Atlandi, isa käis vanaisal 1978. aastal esimest ja viimast korda külas. Vanemate õpilaste haridusprogrammis õpime loo jutustamise kunsti ja arutleme subjektiivsuse üle. Uurime näiteks, miks on kivisse raiutud nimekiri asjadest, mida reisilt kaasa tuua? Millisena tajus 13-aastane Marko Kanadat, kui ainsaks infoallikaks olid ta isa mälestused ja kaasa toodud esemed? Elame sisse Marko, tema isa ja vanaisa karakteritesse ning uurime, mis neile korda läks. Pikema programmi lõpus loome grupitööna valmiva ajalehe vormis oma fiktiivse narratiivi, lühema puhul joonistame koomiksit.

Oluline asi

Vanusegrupp: 5-12

Fookus: esemed, loo jutustamine

Oskussõnavara: animatsioon, installatsioon, koomiks, videokunst

Üldoskused ja -pädevused: sotsiaalsed oskused, tunnetus- ja õpioskused; sotsiaalne- ja kodanikupädevus, kultuuri- ja väärtuspädevus, enesemääratluspädevus

Kestus: 60 min

 

Mis on oluline asi? Kas kunst on oluline asi? Aga närimiskummi värviline paber või reklaampilt? Nooremate kunstisõprade programmis uurime näitust, saame tuttavaks Marko, tema isa ja vanaisa lugudega. Rändame ringi 13-aastase Marko maailmas ja saame teada, millisena kujutas ta ette Kanadat – riiki, kuhu põgenes kunagi tema vanaisa ja kus isa vaid korra külas käis. Uurime, miks olid esemed kunstnikule väga olulised ja arutleme, millised on meie jaoks olulised asjad. Tunni kogemuse võtab kokku ühine koomiksi joonistamine.

#kh_raamat

Tallinna Kunstihoone publikuprogrammide külalisteraamat Instagrammis!

 

Pildista üles Sind kõnetavast vaatenurgast teos, mis pani Sind millegi üle mõtlema, tekitas küsimuse! Postita see Instagrammi ning algata aktiivne dialoog teose, teiste külastajate või lausa kunstniku endaga! Jaga pildi allkirjas oma mõtteid, küsi kunstnikult ja kuraatorilt küsimusi! Ära unusta oma postitusele lisamast teemaviidet #kh_raamat, et dialoog hoo sisse saaks!