Skip to main content
Tallinna Kunstihoone

Education

Näituse võtmesõnad: ökoloogia, kliima muutus, metafoor, ühiskond, aktivism, kunsti roll muutustes
Programmide kestus: 60-90 minutit sõltuvalt grupi soovist

 

Meie koduplaneet Maa soojeneb ja sulavad liustikud toovad kaasa suured üleujutused. Vee alla võivad jääda paljude inimeste kodud ja isegi terved külad ning linnad. Ja sellele vaatamata hoolivad osad inimesed rohkem oma hetke heaolust kui kogu inimkonna tulevikust. Selleks, et neid üles raputada ja tegutsema ärgitada, tuleb kunstnik Oliver Ressler galeriiseinte vahelt välja ja liitub kliimaaktivistidega. Et me märkaks, kuidas meie tegevuse(tuse) tulemusel sulab mandrijää ja elukeskkond halveneb.Seekord keskendume haridusprogrammides väga aktuaalsele teemale: kliimamuutused ja sotsiaalsed rahutused. Näitusel saame olla tunnistajaks, kuidas sotsiaal- ja kliimaaktivistid kujundavad ja edastavad oma sõnumit ühiskonnale ja valitsusele.Kogeme, kuidas kunst muutub sotsiaalse tegevuse vormiks ja aitab mõjutada olulisi poliitilisi otsuseid. Proovime oma sõna jõudu, et näha kunsti kui tegevust.

 

Näitust ning haridusprogramme tutvustavad Tallinna Kunstihoone hariduse kuraatorid Minni Moyle, Olesja Katšanovskaja-Münd ja Aljona Tubaleva.Tallinna Kunstihoone haridusprogrammid valmivad koostöös Sally Stuudio kunstikooliga.

 

Palume registreeruda aadressil .

Näituse info

alatest III astmest ja gümnaasiumile – haridusprogramm “AKT”

Näituse võtmesõnad: ökoloogia, kliima muutus, metafoor, ühiskond, aktivism, kunsti roll muutustes
Programmide kestus: 60-90 minutit sõltuvalt grupi soovist

 

Meie koduplaneet Maa soojeneb ja sulavad liustikud toovad kaasa suured üleujutused. Vee alla võivad jääda paljude inimeste kodud ja isegi terved külad ning linnad. Ja sellele vaatamata hoolivad osad inimesed rohkem oma hetke heaolust kui kogu inimkonna tulevikust. Selleks, et neid üles raputada ja tegutsema ärgitada, tuleb kunstnik Oliver Ressler galeriiseinte vahelt välja ja liitub kliimaaktivistidega. Et me märkaks, kuidas meie tegevuse(tuse) tulemusel sulab mandrijää ja elukeskkond halveneb.Seekord keskendume haridusprogrammides väga aktuaalsele teemale: kliimamuutused ja sotsiaalsed rahutused. Näitusel saame olla tunnistajaks, kuidas sotsiaal- ja kliimaaktivistid kujundavad ja edastavad oma sõnumit ühiskonnale ja valitsusele.Kogeme, kuidas kunst muutub sotsiaalse tegevuse vormiks ja aitab mõjutada olulisi poliitilisi otsuseid. Proovime oma sõna jõudu, et näha kunsti kui tegevust.

 

Näitust ning haridusprogramme tutvustavad Tallinna Kunstihoone hariduse kuraatorid Minni Moyle, Olesja Katšanovskaja-Münd ja Aljona Tubaleva.Tallinna Kunstihoone haridusprogrammid valmivad koostöös Sally Stuudio kunstikooliga.

 

Palume registreeruda aadressil .

Näituse info

Põhikool I aste

Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind” uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.

 

Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.

 

Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.

Tallinna Kunstihoone haridusprogrammid valmivad koostöös Sally Stuudio kunstikooliga.

 

Palume registreeruda aadressil publik@kunstihoone.ee.

Vaatamise Kool PK I aste

Põhikooli esimesele astmele suunatud programm koosneb kolmest osast. 

 

  1. Punkt, joon ja pind (PK I)

Programm „Punkt, joon ja pind“ uurib punkti kui geomeetrilise kujundi kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel. Erinevate teemade ja tehnikatega tutvudes avastame, kuidas tantsivast täpist saab joon ning tekivad pinnad.

 

Näitusel “Mis sillutab teed uuele maailmale?” asetame end punktina sündmuste keskele ja loome õpilastega ühise ajajoone. Vaatame, kuidas luua tähenduslikke seoseid ja uurime, kuidas sõnad võivad vormuvad joonteks.

 

  1. Osadest tervik

Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks. Mitmemõõtmeliste kunstiteoste erinevaid tahke ja tasandeid tutvustav programm võtab kuju loova argistest esemetest installatsiooni näol.

 

  1. Värv ja valgus

Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.

 

Iga osa koosneb kolmest tunnist.

 

  • Virtuaalne eeltund

Igale näitusekülastusele eelneb teemat avav veebitund (eeltund), mille viivad läbi Kunstihoone haridustöötajad. Kunstihoone rikkalikust arhiivist pärit teoseid sisaldav interaktiivne eeltund aitab konkreetse teema lainele häälestuda nii, et Kunstihoones saab avastusrõõmule lisaks ka ära tundmist nautida.

 

  • Haridusprogramm näitusel

Näitusekülastusel uurime valitud teemat (nt “Osadest tervik”) käesoleva näitusest lähtuvalt. Aktiveeritud eelteadmised toetavad näituse sisukat kogemist ja uute teemasiseste seoste loomist.

 

  • Loovtöö koolis

Saadud inspiratsioonile aitab vormi anda järgmises koolitunnis valmiv loovtöö (järeltund). Õppimist toetab teatavasti meenutamine. Selleks ja praktilise ülesande juhendamiseks varustame Sind, armas õpetaja, järeltunni juhistega. Need on just nii defineeritud, et anda suund klassiga koos tegutsemiseks ja just nii vabad, et lubada loovusel voolata.

 

Registreeri veebilehel või saada e-kiri publik@kunstihoone.ee!

 

Kunstihoone haridusprogrammid sünnivad koostöös Sally Stuudio kunstikooliga.

Kunst ja kõlapind

Vanusele alates 13

Teema: kontseptuaalne kunst, proportsioonid ja inimsuhted

Erialane sõnavara: proportsioon, installatsioon, ühiskondlik kunst, sümbol, illustratsioon, kunstiobjekt, kontseptuaalne kunst

Kestus 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Flo Kasearu, kasutades erinevaid väljendusvahendeid, käsitleb kunsti mänguliselt, väljakutsuvalt ja kontseptuaalselt. Kohtame saalis nii inimesi ärritanud üllatavate pisiasjade illustratsioone, sügavaid videoteoseid kui ka sümboolsete tool-objektide ja toataimede installatsioone. Kõik need väljendavad näituse tervikidee üht tahku: peatükkidena rullub lahti lähisuhtevägivald ja selle võimalikud lahendused.

 

Vaatame, milliseid kontseptuaalse kunsti võtteid Kasearu kasutab. Uurime, kuidas proportsioonide ehk suurussuhete abil rääkida olulisi lugusid lähisuhetevägivallast ja sellest välja tulemise teekonnast. Saame teada, mis on taimedel ühist inimestega ja mis juhtub, kui mõni väike asi näib väga suur või vastupidi. Uurime ka, kuidas üksteist rohkem märgata ja toetada. Praktilise loovülesandena jutustame lugusid oma elust, kasutades teadlikult proportsioone ja anname neile vormi.

 

 


 

Antud haridusprogramm on saadaval ka näituse virtuaalplatvormil Zoomi vahendusel. Vaja on vaid head internetiühendust ja valmisolekut sukelduda kaasaegse kunsti põnevasse maailma! Meie haridustöötajad juhendavad tundi ja näituse põhjaliku veebiversiooni vahendusel oleksite justkui Kunstihoones kohal! Praktilise loovülesande kohandame teie võimalusi arvestades. Vaata lähemalt virtuaal.kunstihoone.ee. Virtuaalse haridusprogrammi tasu on 30 eurot.

 

 

Suurused ja suhted

Vanusele 5–12

Teema: proportsioon ja inimsuhted

Erialane sõnavara: proportsioon, installatsioon, ühiskondlik kunst, sümbol, illustratsioon, kunstiobjekt

Kestus 60–90 minutit olenevalt rühma soovist

 

Flo Kasearu looming on sügav ja samal ajal mänguline. Kunstnik kasutab erinevaid väljendusvahendeid joonistustest videoteoste ja ruumiinstallatsioonideni. Näiteks võime näha inimesi ärritanud üllatavate pisiasjade illustratsioone, ekraanil lahti rulluvat vanemate vaikset võimuvõitlust ja ruumi vallutanud kuivanud toataimi.

 

Noorematele õpilastele suunatud kunstitunnis „Suurused ja suhted“ uurime, kuidas proportsioonide ehk suurussuhete abil rääkida olulisi lugusid. Näiteks saame aimu muutuvatest reeglitest inimeste vahel, kui uurime ebaproportsionaalseid jooni mänguväljakutel. Saame teada, mis on saali jõudnud kümnetel taimedel ühist inimestega ja mis juhtub, kui kellelegi näib mõni väike asi väga suur või vastupidi. Äratame kunsti ellu oma liikumise ja ruumis paiknemisega. Nukrad ja mõtlemapanevad lood viivad meid küsima, kuidas üksteist rohkem märgata ja toetada. Praktilise loovülesandena jutustame lugusid oma elust, kasutades teadlikult proportsioone ja anname sellele vormi.

 


 

Antud haridusprogramm on saadaval ka näituse virtuaalplatvormil Zoomi vahendusel. Vaja on vaid head internetiühendust ja valmisolekut sukelduda kaasaegse kunsti põnevasse maailma! Meie haridustöötajad juhendavad tundi ja näituse põhjaliku veebiversiooni vahendusel oleksite justkui Kunstihoones kohal! Praktilise loovülesande kohandame teie võimalusi arvestades. Vaata lähemalt virtuaal.kunstihoone.ee. Virtuaalse haridusprogrammi tasu on 30 eurot.

 

Haprus ja vaprus

Haridusprogramm näitusele “Olge te hoitud ja armastatud”
Kuraator Tamara Luuk
Vanus: kohandame vastavalt vanusegrupile

 

Fookus: kunst sõnaülese tunnete väljendusvahendina
Kunstisõnavara: kontrast, metafoor, monokroomne, tonaalsus, fotograafia, installatsioon, arhitektuur, natüürmort, performance, art brut
Kestus: 60-90 minutit sõltuvalt grupi soovist
Osalemine näitusepiletiga
Palume eelnevalt registreeruda publik@kunstihoone.ee.

 

Seekord keskendume haridusprogrammis sõnulseletamatule ja uurime läbi kunsti nii enda kui kunstnike tundeid. Lubame näitusekogemusel voolata läbi keha ja meele. Mängime, avastame, arutleme. Arendame kirjeldavat sõnavara, pidades samas meeles, et pildikeel võib olla vahel sõna- ja ajaülene ning üks pilt võib öelda palju rohkem kui 1000 sõna. Praktilises loovosas kasutame teadlikult kontrasti kui kunstilist võtet ja loome kollaažitehnikas oma emotsioonide kaardi.

Kas kunsti saab? 7. osa: Kihid

 

Videos uurime koloriidimeistri Olev Subbi teoseid ja tema loominguga dialoogi astunud kaasaegsete kunstnike loomingut. Subbi maalidel on rikkalikult värvi- ja tähenduskihte, mis teevad teoste vaatamise põnevaks.

Kihiline maastik

Vanusegrupp: programm vastavalt vanusegrupile
Fookus: teoste tähenduslik ja füüsiline kihilisus
Kunstisõnavara: faktuur, maastikumaal, modernism
Kestus: 60-90 minutit vastavalt grupi soovile

 

Kas kihiline maastik ajab rõõmust kihistama, maitseb nagu hea tort või võtab mõtlikuks? Kunstihoone haridusprogrammis “Kihiline maastik” uurime teostel peidus olevad füüsilisi- ja tähenduskihte. Naudime meisterlikku faktuuri Olev Subbi maalidel ja avastame sügavaid elu- ja ajaloolisi seoseid. Nazim Ünal Yilmaz näitab meile, kuidas maal võib olla ühtaegu kaasaegne ja võtta inspiratsiooni kunstiloo varasalvest, Maya Watanabe videos on sõna otses mõttes maa kihtides peidus informatsioon ja sarnaselt Subbile loob Ad Minoliti oma piltidel paralleelmaailma. Tunni praktilises loovosas loome oma kihilise maastiku kasutades värve, tekstuure ja mälupilte ning asetame teose Subbi näituse konteksti.

Suur Kevadnäituse ringkäik

Järjekorras kahekümnes Kevadnäitus on pakub avastus- ja äratundmisrõõmu, värvi ja vormi, mõtte- ja tundeainest. Muuda oma näitusekogemus rikkalikumaks, osale avatud ringkäigul!

 

Vali endale sobiv aeg:
L, 13. juuni 14:00-15:30
N, 18. juuni 16:30-18:00
R, 19. juuni 12:00-13:30
R, 26. juuni kell 16:30-18:00
L, 27. juuni kell 14:00-15:30

 

Tuuri käigus külastame Kevadnäitust kõigis selle asukohtades:
1) Kunstihoone (Kevadnäituse üldespositsioon, Vabaduse väljak 8)
2) Linnagalerii (Kevadnäituse üldekspositsioon, Harju 13)
3) Kunsthoone galerii (Kai Kaljo kureeritud “Kunstnikud maalivad kunstnikke”, Vabaduse väljak 6)

Orienteeruvalt 60 minuti jooksul avastame teoste tähenduskihtide põnevat maailma, osalejatel on soovi korral võimalik ka ise panustada tõlgenduste paljususse. Arutelu käigus loome mitmekesise tähendusvälja ja süveneme põhjalikumalt eri kunstnike autoripositsioonidesse.

 

Osalemiseks osta pilet Tallinna Kunstihoone kassast. Pilet: 8€/4€

Slaidiloeng “Kas kunsti saab?” Aja puudutus

“Kas kunsti saab?” värskes osas räägime aja puudutusest. Uurime, kuidas kunstnikud oma töödes ajaga mängivad? Näitusesaalis näeme teoseid, mis vaatajaid justkui enda sisse meelitavad ja installatsioone, mis haaravad terved ruumid enda alla. On ka ajatuid töid ja teoseid, mis kõnelevad konkreetsest perioodist. Jaga meiega oma ideed, millise teose esitaksid sina järgmisele “Kevadnäitusele”?