Koolidele
Haridusprogrammid näitusel
“Kevadnäitus” 23.04 – 08.06.2025
Võtmesõnad: kaasaegne kunst, kunst kui teraapia, tundetarkus, kriitiline mõtlemine, identiteet, metafoor, mängulised arhetüübid, tõlgendus, dialoog maailma ja vaatajaga.
Eesti Kunstnike Liidu ja Kunstihoone Kevadnäitusel esitletakse Eesti kunstnike viimase aasta teoseid – maale, skulptuure, tekstiilikunsti, fotosid, installatsioone. See on ruum, kus kaasaegne kunst muutub keeleks, mille abil saab rääkida identiteedist ning meid ümbritsevast ja meie sisemisest maailmatajust.
Haridusprogrammides uurime, kuidas erinevad tõlgendusviisid avavad kunstiteoste mõtet ning võimaldavad mõista nende taga meie endi vaimu häält ja pidada dialoogi iseenda ja ühiskonna vahel. Siit ka küsimus vaatajale: mis kujutluspildi või metafoorina avaneb sulle see üpriski keeruline küsimus: “Kes ma olen?”
Rohkem näituse kohta loe SIIT.
Lõimitud ained:
#emakeel ja kirjandus
#loodusõpetus
#ühiskonnaõpetus
#inimeseõpetus
#eesti keel võõrkeelena
# oskusõppe
Haridusprogrammid on üldhariduskoolidele tasuta!
Põhikooli I astmele
Põhikooli I astme programm koosneb kolmest järjestikkusest õpiühikust ning hõlmab kunsti õppesisu peamised punktid visuaalse kompositsiooni alustest erinevate tehnikate ja materjalidega tutvumiseni.
- Punkt, joon ja pind
Programm „Punkt, joon ja pind“ uurib mänguliselt geomeetriliste kujundite kaasahaaravaid ilminguid ja väljendusvorme kaasaegse kunsti näidetel.
- Osadest tervik
Uudistame vormi erinevaid avaldumisviise ja kohti põnevate teoste näitel. Avastame samm-sammult, millest koosneb tervik ja kuidas tasapind muutub ruumiliseks.
- Värv ja valgus
Sukeldume valguse ja värvide maailma! Programmis uurime, kuidas värvi ja valguse abil suunata ja hoida tähelepanu. Värv on kogemuslik, tajutav ja suhteline – katsetame, kuidas värv võib muuta ümbritseva omaduste ja tähenduste tajumist.
Põhikooli II–III astmele
Sõltuvalt näitusest pakume kas “Tõlgenduspeo” või “Süvenemise kunsti” programmi, mis koosneb ühest näitusetunnist.
“Tõlgenduspidu”:
Fookus: kunstiteoste kogemise ja tõlgendamise viisid
Kestus: 60–90 minutit olenevalt rühma soovist
See 4.-9. klassile mõeldud programm. Vaatame ja tõlgendame näitust, kasutades eri meeli ja varasemaid kogemusi. Loome seoseid ja lisame uusi teadmisi. Mitmekesine näitus võimaldab meil läbi proovida erinevaid teoste tõlgendamise viise tõsiteaduslikest mängulisteni. Aukohal on visuaalse mõtlemise strateegiad (VTS) ehk teose juhendatud tähelepanelik uurimine. Kõik osalejad saavad näitusega dialoogi astuda ja lisada teostele oma tõlgenduskihi.
Keeleõppijale
“SÕNAD, KUNST JA TÄHENDUS”.
Programm on mõeldud eesti keele õppijale.
Iga teos annab ennast tunda mitmes keeles: visuaalne, tunnetuslik ja verbaalne.
Programmis osalemine annab keeleõppijale võimaluse harjutada eesti keelt.
Otsida oma tunnetele vastavat õiget sõnalist väljendusviisi ja võrrelda sõnade tähendusrikkust kunstiteose kirjeldamisel.
Sobib erinevate keeleoskuse taseme kasutajale (A2, B1, B2).
Programmi pikkus 60 min
Error: Contact form not found.