Foto: Kellad näituselt. Karel Martensi “Three Times (in Yellow and Blue)”, Experimental Jetseti projekt “WordThings in TimeSpace”, Dexter Sinisteri “Serverdial” ja nende koostööprojekt Erik Wysocaniga “Watch Wyoscan 0.5Hz”.

Signaalid perifeeriast

Kuraatorid: Elisabeth Klement ja Laura Pappa

Kunstihoones avatakse Eesti viimase kümnendi ulatuslikum graafilise disaini näitus

 

Alates 1. juulist on Tallinna Kunstihoones avatud Elisabeth Klementi ja Laura Pappa kureeritud rahvusvaheline graafilise disaini näitus „Signaalid perifeeriast“, mis toob kokku ligi 100 disainerit ja rühmitust 25st erinevast riigist. Näitusel esitletakse Eesti ja rahvusvahelise graafilise disaini uusimaid suundi ning tulemusi disainerite koostööst teiste loomevaldkondadega.

 

Näitus jääb avatuks 13. augustini.

Graafiline disain ümbritseb meid kõikjal, alates liiklusmärkidest ja reklaamtahvlitest, lõpetades raamatute ja veebilehtedega. Paiknedes nõnda kuskil kunsti ja reklaamimaailma vahepeal, on graafilisel disaineril sageli täita oluline roll info edastamise lõpliku viisi määramisel. Kui tihti küsitleme mõne rakenduse kasutusmugavust või otsime reklaamikampaaniast kunstniku puudutust?

 

Tallinna Kunstihoone kutsus näitust koostama graafilised disainerid Elisabeth Klementi ja Laura Pappa, kes on alates 2011. aastast korraldanud Tallinnas graafilise disaini äärealasid uurivat Asteriski suvekooli. Kuraatorid on oma erialalisest huvist lähtuvalt näitusele valinud eksponaate, millest enamik murravad graafilise disaini tavapäraseid rakendustavasid. Trükiste ja veebilehtede kõrval näeme näitusel ka installatsioone, videotöid, mööblit, tööstusdisaini, kuuleme muusikat jm.

 

„Tallinna Kunstihoones toimuval näitusel eksponeeritakse projekte ja töid, mis ületavad traditsioonilisi graafilise disaini vormipiire, heites samas valgust projektide taga olevatele tähelepanuväärsetele tegevustele. Kõnealused tööd hõlmavad nii tellimusprojekte kui ka projekte, kus disainerid loovad sõltumatuid teoseid, sageli koostöös teiste erialade esindajatega,“ kirjutavad kuraatorid näitusega koos ilmuvas vihikus.

 

Elisabeth Klement toob eraldi välja Manuel Raederi kujundatud Group Affinity pingid k.m Muncheni suvekoolile: „Need on põnev näide tööst, mille juured on nii graafilises disainis kui mööblikujunduses, kuid tööl endal on tegelikult ka sotsiaalne mõõde. Lihtsa disainiga pinkide juures on oluline, et need on alati valmistatud möödunud näituste või sündmuste jääkmaterjalist.”

 

Seega on näituse fookus tellimustöödena loodud identiteetide ja lahenduste asemel pigem omaalgatuslikel praktikatel ning nende tulemustel. Ligi 100 kohaliku ja rahvusvahelise disaineri ja rühmituse panused on jagatud kuue valdkonna vahel: objektid ja tooted, tüpograafia, kirjastamine, tööriistad, muusika, projektiruumid ja üritused.

 

1. juulil kell 14:00 toimub näitusel ringkäik kuraatoritega. Sissepääs näitusepiletiga. Registreerimine: publik@kunstihoone.ee.

 

10.-16. juulil toimub sündmusterohke programminädal, mille raames toimub nii töötubasid, filmilinastusi, loenguid kui ka raamatuesitlusi. Täpsem info: http://www.signalsfromtheperiphery.ee/et/#programm

 

Lisaks näitusele ning publikuprogrammile Tallinna Kunstihoones hõlmab „Signaalid perifeeriast“ ka satelliitnäitust EKA galeriis ja raamatut.

 

Näitusel osalevad: 019, A School For Design Fiction, Åbäke, Timur Akhmetov, Apparition of the Ampersand, Bart de Baets, David Bennewith, Emilia Bergmark, Bold Decisions, Bom Dia Boa Tarde Boa Noite, The Book Society, Kevin Bray, Bulletins of The Serving Library, Colophon.info, Jef Cuypers, Dark & Stormy, De Stihl, Dent-de-Leone, Dexter Sinister, Dinamo, Jaan Evart, Experimental Jetset, Émilie Ferrat, Evening Class, fanfare, Fatype, Four Corners Books, Luca Frei, Paul Gangloff, Corinne Gisel, Rudy Guedj, Hackers & Designers, Will Holder, JOHANN 3000, Studio Puckey, Jung-Lee Type Foundry, Carl-Robert Kagge, Sandra Kassenaar, Kirjatehnika, Mathew Kneebone, Knock! Knock! Books, Christoph Knoth, Know-How / Show-How, KULENTURATO, James Langdon, The Last Books, Studio Laurenz Brunner, Lotte Schröder, Lugemik, M–L–XL, Studio Manuel Raeder, Karel Martens, Maximage, Janna Meeus & Hilde Meeus, Niklaus Mettler, Ott Metusala, Niko Mihaljević, Moniker, Multistab, Niessen & de Vries, Daniel K Y Norregaard, Officin, Onomatopee, OPS Type, Norman Orro, Or Type, Nina Paim, Paul Haworth & Sam de Groot, Brit Pavelson, Radim Peško, Ronald Pihlapson, Will Pollard, Gaile Pranckunaite, Josse Pyl, REDO, Sophie Rogg, Rollo Press, Roma Publications, RP Digital Type Foundry, Felix Salut, San Serriffe, Johannes Schwartz, Daniel Seemayer, Seventeen Playgrounds, Smoke & Dust, split/fountain, Aimur Takk, Talk Magazine, The Taste of The Brain, Jan Tomson, True True True, Lex Trueb, Uus Materjal, The Ventriloquist Summerschool, Boy Vereecken, Werker Magazine, Werkplaats Typografie